Οι γάμοι του Σίβα
Ψήφισε την ταινία
Για να ψηφίσεις την ταινία, πρέπει να συνδεθείς ή να εγγραφείς (δωρεάν).
Η ταινία ψηφίστηκε από 0 επισκέπτες με βαθμολογία 0,00 (για τη βαθμολόγηση των ταινιών χρησιμοποιήθηκε ο αλγόριθμος Bayesian, τον οποίο εφαρμόζει και η Internet Movie Database).
Η ταινία ψηφίστηκε από 0 επισκέπτες με βαθμολογία 0,00 (για τη βαθμολόγηση των ταινιών χρησιμοποιήθηκε ο αλγόριθμος Bayesian, τον οποίο εφαρμόζει και η Internet Movie Database).
Φωτογραφικό υλικό
Οι γάμοι του Σίβα Αναλυτικά στοιχεία ταινίας
Γενικά στοιχεία
- Χώρα:
- ΕΛΛΑΔΑ
- Είδος:
- Ντοκιμαντέρ
- Έτος:
- 2002
Τεχνικά στοιχεία
- Format:
- miniDV
- Χρώμα:
- Χρώμα
- Διάρκεια:
- 15' 0''
- Ήχος:
- Stereo
Συντελεστές
- Σκηνοθέτης:
- Γιάννης Τριτσιμπίδας
- Παραγωγός:
- Τζίνα Πετροπούλου, Τριτσιμπίδας Γιάννης
- Σενάριο:
- Γιάννης Τριτσιμπίδας
- Διεύθυνση Φωτογραφίας:
- Οδυσσέας Παυλόπουλος
- Μοντάζ:
- Λάμπρος Σκάρλας
Περίληψη
Ενα ντοκυμαντέρ με θέμα το Μάχα Σιβαράτρι, τις γιορτές των γάμων του θεού Σίβα με την Παρβάτι που γίνονται κάθε χρόνο το μήνα Τσαιτρ (Φεβρουάριο –Μάρτη). Αυτή η γιορτή της γονιμότητας ειναι το γεγονός της χρονιάς στο Μπενάρες, την ιερή πόλη του Σίβα, του Καταστροφέα.
Χιλιάδες ασκητές απ όλη την Ινδία και μεταξύ τους οι γυμνοί νάγκας καθώς κι εκατοντάδες χιλιάδες λαού μαζεύονται για να προσκυνήσουν το μυθικό φωτεινό φαλλό του θεού στο Χρυσό Ναό προσφέροντας νερό από το Γάγγη και λουλούδια..
Μουσικές, χοροί, μεθύσι με μπάνγκ, παρελάσεις αρμάτων πού αναπαριστούν το γαμπρό θεό και τη συνοδεία του συμπληρώνουν το ιερό ξεφάντωμα της μεγάλης σκοτεινής νύχτας του Σίβα.
Χιλιάδες ασκητές απ όλη την Ινδία και μεταξύ τους οι γυμνοί νάγκας καθώς κι εκατοντάδες χιλιάδες λαού μαζεύονται για να προσκυνήσουν το μυθικό φωτεινό φαλλό του θεού στο Χρυσό Ναό προσφέροντας νερό από το Γάγγη και λουλούδια..
Μουσικές, χοροί, μεθύσι με μπάνγκ, παρελάσεις αρμάτων πού αναπαριστούν το γαμπρό θεό και τη συνοδεία του συμπληρώνουν το ιερό ξεφάντωμα της μεγάλης σκοτεινής νύχτας του Σίβα.
Σκεπτικό - Σχόλια
Ένα 14λεπτο ντοκυμαντέρ με θέμα τη μεγάλη γιορτή των γάμων του θεού Σίβα πού γίνεται κάθε χρόνο το μήνα Τσάιτρ, στην αρχή της άνοιξης.
Με την ευκαιρία αυτή συρρέουν για πολλές ημέρες στο Μπενάρες, την ιερότερη ινδουϊστική πόλη πού ειναι και το κέντρο της λατρείας του Σίβα, εκατοντάδες χιλιάδες προσκυνητών και ασκητών απο την Ινδία και άλλες ινδουστικές χώρες.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ειναι η σύναξη χιλιάδων Νάγκας, γυμνών περιπλανώμενων ασκητών που ζούν μια ζωή πολύ ελεύθερη και λιτή.
Αφορμή για τη μεγάλη αυτή γιορτή της γονιμότητας ειναι οι μυθικοί γάμοι του Σίβα μέ την αρχοντοπούλα των Ιμαλαΐων, την Παρβάτι.
Μουσικές και χορευτικές παραστάσεις προσφέρονται απο τις διοικήσεις των ναών και τους προύχοντες στον κόσμο τις μέρες που προηγούνται της μεγάλης σκοτεινής Νύχτας του Σίβα. Την παραμονή χιλιάδες άντρες τρέχουν ξυπόλητοι τα πολλά χιλιόμετρα της περιμέτρου της μεγάλης πόλης για να ενωθούν το πρωί, εξαντλημένοι και συχνά ματωμένοι, με τα πλήθη που περιμένουν υπομονετικά, μεχρι και τρεις μέρες στην ουρά, για να προσκυνήσουν και να προσφέρουν λουλούδια και νερό απο το Γάγγη στο φωτεινό μυθικό φαλλό του θεού (λίγκαμ) που βρίσκεται στο Χρυσό Ναό. Πρώτοι δικαιούνται να φτάσουν στο ναό σε εντυπωσιακούς σχηματισμούς οι γυμνοί ασκητές ενω μεγάλες αστυνομικές δυνάμεις ειναι κινητοποιημένες για την αποφυγή βίαιων συγκρούσεων.
Το δειλινό η γιορτη αρχίζει με μουσική και τραγούδια , φρενήρεις αυτοσχέδιους χορούς στο δρόμο καί κατανάλωση μπάγκ, ενος ποτού παράγωγου της κάναβης που διανέμεται κείνη τη ημέρα δωρεάν. Κάθε γειτονιά κατεβαίνει προς το κέντρο της
πόλης με τις δικές της μουσικές κομπανίες, στολισμένα άρματα και γαμήλιες πομπές που παριστάνουν το γαμπρό θεό, τη συνοδεία του και περιστατικά της ζωής του.
Ολοι εχουν θέση και ρόλο στη γιορτή : οικογενειάρχες, γυναικόπαιδα, απόκληροι, τραβεστί, κάθε λογής ζώα.
Η κατάνυξη συναντάει το ξεφάντωμα, η εκτόνωση τη μυστική εμπειρία της ένωσης με το μεγάλο θεό της καταστροφής και του θανάτου, πού ειναι συνάμα και ο θεός της αναδημιουργίας και της απελευθέρωσης απο τα δεσμά της υλης.
Με την ευκαιρία αυτή συρρέουν για πολλές ημέρες στο Μπενάρες, την ιερότερη ινδουϊστική πόλη πού ειναι και το κέντρο της λατρείας του Σίβα, εκατοντάδες χιλιάδες προσκυνητών και ασκητών απο την Ινδία και άλλες ινδουστικές χώρες.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ειναι η σύναξη χιλιάδων Νάγκας, γυμνών περιπλανώμενων ασκητών που ζούν μια ζωή πολύ ελεύθερη και λιτή.
Αφορμή για τη μεγάλη αυτή γιορτή της γονιμότητας ειναι οι μυθικοί γάμοι του Σίβα μέ την αρχοντοπούλα των Ιμαλαΐων, την Παρβάτι.
Μουσικές και χορευτικές παραστάσεις προσφέρονται απο τις διοικήσεις των ναών και τους προύχοντες στον κόσμο τις μέρες που προηγούνται της μεγάλης σκοτεινής Νύχτας του Σίβα. Την παραμονή χιλιάδες άντρες τρέχουν ξυπόλητοι τα πολλά χιλιόμετρα της περιμέτρου της μεγάλης πόλης για να ενωθούν το πρωί, εξαντλημένοι και συχνά ματωμένοι, με τα πλήθη που περιμένουν υπομονετικά, μεχρι και τρεις μέρες στην ουρά, για να προσκυνήσουν και να προσφέρουν λουλούδια και νερό απο το Γάγγη στο φωτεινό μυθικό φαλλό του θεού (λίγκαμ) που βρίσκεται στο Χρυσό Ναό. Πρώτοι δικαιούνται να φτάσουν στο ναό σε εντυπωσιακούς σχηματισμούς οι γυμνοί ασκητές ενω μεγάλες αστυνομικές δυνάμεις ειναι κινητοποιημένες για την αποφυγή βίαιων συγκρούσεων.
Το δειλινό η γιορτη αρχίζει με μουσική και τραγούδια , φρενήρεις αυτοσχέδιους χορούς στο δρόμο καί κατανάλωση μπάγκ, ενος ποτού παράγωγου της κάναβης που διανέμεται κείνη τη ημέρα δωρεάν. Κάθε γειτονιά κατεβαίνει προς το κέντρο της
πόλης με τις δικές της μουσικές κομπανίες, στολισμένα άρματα και γαμήλιες πομπές που παριστάνουν το γαμπρό θεό, τη συνοδεία του και περιστατικά της ζωής του.
Ολοι εχουν θέση και ρόλο στη γιορτή : οικογενειάρχες, γυναικόπαιδα, απόκληροι, τραβεστί, κάθε λογής ζώα.
Η κατάνυξη συναντάει το ξεφάντωμα, η εκτόνωση τη μυστική εμπειρία της ένωσης με το μεγάλο θεό της καταστροφής και του θανάτου, πού ειναι συνάμα και ο θεός της αναδημιουργίας και της απελευθέρωσης απο τα δεσμά της υλης.
Φωτογραφίες από τα γυρίσματα της ταινίας
Βιογραφικό σκηνοθέτη Γιάννης Τριτσιμπίδας
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΡΙΤΣΙΜΠΙΔΑΣ
Βιογραφικό
Γεννήθηκε στην Αθήνα Σπούδασε Νομικά στην Αθήνα και κινηματογράφο στο Παρίσι. Ανεξάρτητος σκηνοθέτης- παραγωγός.
Ταινίες:
THESEE (1970), Φορμεντέρα, Ισπανία
COMPTER SUR SES PROPRES FORCES (1972)
πολιτικό - αγωνιστικό ντοκυμαντέρ, Παρίσι
STOMA (1973), BONNE JOURNEE SENOR ECHO (1974-75), ERANIMA (1978)
ταινίες πειραματικού κινηματογράφου, Παρίσι
ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΕΙΣ (1976) ντοκυμαντέρ, Ελλάδα
ΠΕΡΣΕΥΣ ( 1981-82). Χρήστος Τσάγκας, Μαρίλη Τσοπανέλλη, Κώστας Βρυώνης
Με τους κατοίκους της Νάουσας ( Πάρου ) στους ρόλους του αρχαίου μύθου.
Τηλεοπτικές σκηνοθεσίες και παραγωγές, μεταξύ των οποίων η σειρά ντοκυμαντέρ ΑΙΒΑΛΙΩΤΙΚΟ (ΝΕΤ 1990-91).
ΘΕΟΙ (1997) γλυπτά
ΣΤΟ ΔΗΛΙΟ ΑΠΟΛΛΩΝΑ (1998) ο ομηρικός ύμνος σε ζωντανή απόδοση. Kυκλάδες
«Ο ΞΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΞΕΝΟ Δημήτριος Γαλανός, Μπενάρες» (2001-2) ντοκυμαντέρ, Ινδία
ΜΑΧΑ ΣΙΒΑΡΑΤΡΙ, ΟΙ ΓΑΜΟΙ ΤΟΥ ΣΙΒΑ (2002) ντοκυμαντέρ, Ινδία
«ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ. Στην αρχαία Αθήνα του σήμερα», φωτο-ντοκυμαντέρ (2003)
«ΤΑ ΕΑΡΙΝΑ. Τραγούδια, χοροί και τραγούδια στην Πάρο», ντοκυμαντέρ (2004)
«ΛΕΥΚΩΜΑ» (2005) σπονδυλωτό αυτο-ντοκυμαντέρ
«ΑΡΧΙΛΟΧΟΣ Ο ΠΑΡΙΟΣ» (2005) ντοκυμαντέρ
Διδαξε επί 13 χρόνια στο Πανεπιστήμιο του Παρισιού 8 ( Σχολή Κινηματογραφικών και Οπτικοακουστικών τεχνών ).
Φωτογραφικές και δημοσιογραφικές δημοσιεύσεις (1985-8).
Τό βιβλίο του « ΕΙΣ ΑΠΟΛΛΩΝΑ, υμνος ομηρικός » μετάφραση και σχόλια, εξεδόθη τό 1998 (εκδόσεις ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ).
Βιογραφικό
Γεννήθηκε στην Αθήνα Σπούδασε Νομικά στην Αθήνα και κινηματογράφο στο Παρίσι. Ανεξάρτητος σκηνοθέτης- παραγωγός.
Ταινίες:
THESEE (1970), Φορμεντέρα, Ισπανία
COMPTER SUR SES PROPRES FORCES (1972)
πολιτικό - αγωνιστικό ντοκυμαντέρ, Παρίσι
STOMA (1973), BONNE JOURNEE SENOR ECHO (1974-75), ERANIMA (1978)
ταινίες πειραματικού κινηματογράφου, Παρίσι
ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΕΙΣ (1976) ντοκυμαντέρ, Ελλάδα
ΠΕΡΣΕΥΣ ( 1981-82). Χρήστος Τσάγκας, Μαρίλη Τσοπανέλλη, Κώστας Βρυώνης
Με τους κατοίκους της Νάουσας ( Πάρου ) στους ρόλους του αρχαίου μύθου.
Τηλεοπτικές σκηνοθεσίες και παραγωγές, μεταξύ των οποίων η σειρά ντοκυμαντέρ ΑΙΒΑΛΙΩΤΙΚΟ (ΝΕΤ 1990-91).
ΘΕΟΙ (1997) γλυπτά
ΣΤΟ ΔΗΛΙΟ ΑΠΟΛΛΩΝΑ (1998) ο ομηρικός ύμνος σε ζωντανή απόδοση. Kυκλάδες
«Ο ΞΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΞΕΝΟ Δημήτριος Γαλανός, Μπενάρες» (2001-2) ντοκυμαντέρ, Ινδία
ΜΑΧΑ ΣΙΒΑΡΑΤΡΙ, ΟΙ ΓΑΜΟΙ ΤΟΥ ΣΙΒΑ (2002) ντοκυμαντέρ, Ινδία
«ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ. Στην αρχαία Αθήνα του σήμερα», φωτο-ντοκυμαντέρ (2003)
«ΤΑ ΕΑΡΙΝΑ. Τραγούδια, χοροί και τραγούδια στην Πάρο», ντοκυμαντέρ (2004)
«ΛΕΥΚΩΜΑ» (2005) σπονδυλωτό αυτο-ντοκυμαντέρ
«ΑΡΧΙΛΟΧΟΣ Ο ΠΑΡΙΟΣ» (2005) ντοκυμαντέρ
Διδαξε επί 13 χρόνια στο Πανεπιστήμιο του Παρισιού 8 ( Σχολή Κινηματογραφικών και Οπτικοακουστικών τεχνών ).
Φωτογραφικές και δημοσιογραφικές δημοσιεύσεις (1985-8).
Τό βιβλίο του « ΕΙΣ ΑΠΟΛΛΩΝΑ, υμνος ομηρικός » μετάφραση και σχόλια, εξεδόθη τό 1998 (εκδόσεις ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ).
Σχόλια επισκεπτών
από το νεότερο από το παλιότεροΓια να δημοσιεύσεις τα σχόλιά σου, πρέπει να συνδεθείς ή να εγγραφείς (δωρεάν).
13/2/2007 10:48:41 μμ
mariap_80@hotmail.com
"Απλό, λιτό, περιεκτικό και κυρίως πνευματώδες, ωστόσο και λαογραφικό." Symfwnw apolyta me akartiotis@gbc.gr.
Evge.
masquerade
Evge.
masquerade
21/1/2007 1:59:39 μμ
lasi@in.gr
Πραγματικά πολυ ενδιαφέρον θέμα. Εξερετικό απο τεχνικής πλευράς και πολύ περιεκτικό απο πλευράς πλάνων.Πολύ καλό!!!
24/3/2006 2:32:07 μμ
akartsiotis@gbc.gr
Η πιο ωραία δουλειά του bigbang (μέχρι τώρα), κατά την άποψη μου. Απλό, λιτό, περιεκτικό και κυρίως πνευματώδες, ωστόσο και λαογραφικό.
20/3/2006 12:21:27 μμ
perdikofryda@yahoo.gr
AS FAR AS I AM CONCERNED: I LOVE TO LOVE, NOT JUST TALKING ABOUT LOVING... PREFERRING TO HAVE A CONVERSATION WITH (WITH!) THE WORLD, THAN SPEAKING ABOUT (ABOUT!) IT. - ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ... ΑΥΤΟΙ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΠ' ΟΞΩ;;;!... *) "ΣΥΝΤΡΟΦΙΚΟ" ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΕΞΟΔΟΥ... Υ.Γ. ΠΟΛΥ ΧΑΣΙΣΙ, ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ... ΞΕΧΑΡΜΑΝΙΑΣΑ!
14/3/2006 9:27:40 μμ
ohohoh@yahoo.gr
poly orea douleia kai ekseretiko thema. An egine kai me liga hrimata to kanei akomi poio simantiko. Mpravo.